Programa de Formación de Centro para la Adicción y la Salud Mental (CAMH)

*** Versión en español abajo ***

Dear Colleagues,

We hope this email finds you well.

We are pleased to announce the call for applicants to the Center for Addiction and Mental Health (CAMH) Training Program in Drug Research Methods, for 2016-2017. The program is open to professionals residing in OAS member states in either Latin America or Caribbean countries.  This is a training program, offered by CAMH, and sponsored by CICAD to train young professionals from Latin America and the Caribbean in drug research methods. Eligible applicants should hold a masters or a doctorate degree in a quantitative field, or should be professionals in a field related to the drug problem who wish to enhance their abilities in drug research.

Each year CAMH opens its doors to ten scholars from Latin America and the Caribbean countries selected through a competitive process. Those selected will receive a full scholarship for a 12 week training program at CAMH in Toronto, Canada between June and August of 2016.  Following the 12 week training, the scholars will then participate in a hands-on research project in their home country.

As this is an institutional program, candidates are required to present a letter from their university or institution demonstrating institutional support for their participation in this program.  This program is aimed at (but not limited to) professionals from the following academic areas: Medicine, Public Health, Nursing, Psychology, Education, Social Service, Sociology, International Health and other relevant areas to Public Health research.

Additional information on the program and application forms may be found on the CICAD website at www.cicad.oas.org, by clicking the link for the “CAMH International Research Capacity Buliding Program” next to the CAMHlogo.  Alternatively, you may copy and paste following direct link into your browser: http://www.cicad.oas.org/Main/Template.asp?File=/oid/educational_development/camh/default_eng.asp.

All applications should be sent to the following address: OID_CICAD@oas.org with the subject header: Research Training 2016, no later than December 15, 2015.

We kindly ask that you disseminate this information to colleagues in your network as widely as possible. Should you have any questions or concerns please do not hesitate to contact.

All the best!

Marya Hynes

Coordinator of Educational Development Program

Inter-American Drug Abuse Control Commission (CICAD)

Secretariat for Multidimensional Security (SMS)

Organization of American States (OAS)

***********************************************************************************************************************************************************

Estimados Colegas,

Esperamos que se encuentren bien.

Nos complace anunciar la apertura del Programa de Formación de Centro para la Adicción y la Salud Mental (CAMH)  en Métodos de Investigación sobre Drogas, para la sesión de 2016-2017. Este programa se abre para profesionales residentes de cualquier Estado Miembro de América Latina o el Caribe, ofrecido por CAMH y patrocinado por CICAD para capacitar profesionales jóvenes en métodos de investigación sobre drogas. Los candidatos elegibles deben ser profesionales con una maestría o un doctorado con formación cuantitativa, o profesionales en un área relacionada con el tema de drogas que deseen mejorar sus capacidades en el área de investigación sobre drogas.

Cada año CAMH abre sus puertas a diez becarios de países de Latino América y el Caribe seleccionados a través de un proceso competitivo. Los elegidos recibirán una beca para estudiar la investigación de drogas en CAMH en Toronto, Canadá de Junio a Agosto de 2016.  Una vez realizada dicha instrucción, los becarios participarán en un proyecto de investigación sobre drogas en su país de origen de septiembre de 2016 a mayo de 2017.

Dado que este es un programa institucional, los candidatos deberán presentar una carta de su universidad o institución demostrando el apoyo para participar en dicho programa. Este programa está orientado (pero no limitado) a profesionales en las siguientes áreas: Medicina, Salud Pública, Enfermería, Psicología, Educación, Servicios Sociales, Sociología, Salud Internacional y otras áreas de interés para la investigación en Salud Pública.

Tanto el formulario de inscripción, como otros detalles del programa se pueden encontrar en la página web de la CICAD, www.cicad.oas.orgpresionando el enlace “CAMH Programa Internacional de Capacitación en Investigación”.  Alternativamente, también se puede ingresar a toda la información sobre el Programa copiando el siguiente enlace directo: http://www.cicad.oas.org/Main/Template.asp?File=/oid/educational_development/camh/default_spa.asp.

Todas las solicitudes de aplicación deberán ser enviadas a la siguiente dirección: OID_CICAD@oas.orgbajo el asunto “Investigación de Formación 2016”, antes del 15 de diciembre de 2015.

Amablemente solicitamos su ayuda con la difusión de esta información en su Institución. Por favor no duden en contactarnos cualquier consulta o inquietud que puedan tener.

Los mejores deseos para ustedes!

Marya Hynes

Coordinadora del Programa de Desarrollo Educacional

Comisión Interamericana para el Control del Abuso de Drogas (CICAD)

Secretaría de Seguridad Multidimensional (SSM)